Sorting by

Terugblik boerderijdienst in Niezijl: bekijk de foto’s

Zondag 7 mei kwamen ruim honderd bezoekers naar boerderij De Twee Stromen in Niezijl voor de boerderijdienst. Deze dienst was een combinatie van GrijpsKERKT en Kliederkerk. Dat laatste staat voor samen ontdekken, samen vieren en samen eten.

De goede herder

Tijdens deze boerderijdienst sprak Jeltsje Elzinga-Bakker over de goede herder. De dienst werd muzikaal begeleid door Ronald Folkerts, én natuurlijk de schapen op de achtergrond in de schuur. Na een korte introductie ging de groep uiteen voor allerlei activiteiten in en rond de boerderij.

Activiteiten

Er was van alles te doen en ontdekken op de boerderij. Denk aan een informatieve wandeling langs de verschillende planten, een weidevogelsafari door de weilanden of een workshop vilten met schapenwol. Bij het kampvuur spraken de bezoekers over de goede herder.

Overdenking in de schuurkerk

Nadat iedereen onder het geluid van de koebel weer naar de kerkstal is gekomen, werd de dienst hervat. Jeltsje Elzinga-Bakker besprak de activiteiten en hield een korte overdenking. Na afloop liep iedereen tijdens het zegenlied onder het kleurrijke parachutedoek door.

Samen lunchen

Onder het genot van de lunch die we gezamenlijk hebben ingezameld, spraken bezoekers na over de bijzondere dienst op een bijzondere locatie.